Muzyczno-teatralna

PROGRAM PRACOWNI MUZYCZNO-TEATRALNEJ

  • Poznanie zasad BHP obowiązujących w pracowni
  • Poznanie wyposażenia pracowni
  • Poznanie instrumentów muzycznych (Tamburyno, Trójkąt, Agogo, Dzwonki chromatyczne, Grzechotka talerzykowa, Janczary, Kastaniety, Marakasy)
  • Poznanie zasad działania i obsługi sprzętu nagłaśniającego (odtwarzacz CD, DVD, wzmacniacz, mikrofon)
  • Przygotowywanie przedstawień Teatru Kukiełkowego „Nowi Gotowi” 
  • Organizowanie prób (praca w grupie, nauka i powtarzanie roli)
  • Integracja ze społeczeństwem ludzi zdrowych – wyjazdy zespołu ze spektaklem na występy w szkołach i ośrodkach kultury
  • Przygotowywanie imprez okolicznościowych np. z okazji Dnia Matki, wigilii itp. (nauka wierszy i piosenek)
  • Rozwijanie procesów umysłowych – pamięć, spostrzeganie, uwaga, wyobraźnia
  • Wzbogacanie słownika oraz praca nad dykcją
  • Zapoznanie się z obowiązkami redaktora gazetki (codzienny przegląd prasy, przygotowywanie prasówki, zbieranie materiału do artykułów, przepisywanie tekstu na komputerze, kserowanie materiałów)
  • Zapoznanie się z techniką wywiadu przy użyciu dyktafonu
  • Doskonalenie sprawności intelektualnych i manualnych (wycinanie artykułów i sporządzanie z nich notatek)
  • Rozwijanie umiejętności interpersonalnych, takich jak; nawiązywanie i podtrzymywanie rozmowy, wyrażanie potrzeb i emocji, przełamywanie własnej nieśmiałości,
  • Rozwijanie poczucia obowiązku i odpowiedzialności
  • Rozwój zdolności pracy w grupie za pomocą realizowania zadań związanych z prowadzeniem gazetki warsztatowej
  • Wyrobienie dbałości o czystość i porządek na stanowisku pracy i w otoczeniu
  • Nauka dokonywania zakupów oraz zachowań konsumenckich
  • Kształtowanie umiejętności planowania wydatków i oszczędności
  • Wyrabianie zaradności życiowej i zachowania adekwatnego do sytuacji
  • Rozwijanie kompetencji zawodowych – odpowiedzialności za powierzone zadanie i stanowisko pracy, wytrwałość, systematyczność, punktualność, oszczędność materiałów
  • Kształtowanie umiejętności w zakresie preorientacji zawodowej
  • Kształtowanie i nauka innych umiejętności i zachowań wynikających z indywidualnych programów rehabilitacji i terapii uczestników oraz bieżących potrzeb terapeutycznych
Skip to content