Komputerowa

PROGRAM PRACOWNI KOMPUTEROWEJ

  • Przyswojenie podstawowych zasad bezpiecznego korzystania z pracowni komputerowej i komputera
  • Uruchamianie komputera
  • Pulpit jako miejsce pracy. Co się na nim znajduje?
  • Nabywanie umiejętności komunikowania się z komputerem za pomocą myszki i klawiatury
  • Ćwiczenia w posługiwaniu się klawiaturą i myszką
  • Poznanie podstawowych pojęć związanych ze środowiskiem systemowym
  • Opanowanie podstawowych umiejętności pracy w środowisku systemowym
  • Przyswojenie umiejętności posługiwania się podstawowymi narzędziami edytora graficznego
  • Nabywanie umiejętności określenia podstawowych atrybutów tekstu
  • Nabywanie umiejętności zapisywania wykonanej pracy na dysku oraz drukowania
  • Tworzenie tabeli i wpisywanie tekstu (edytor tekstu)
  • Formatowanie tabeli
  • Pisanie wyrazów (składanie liter) – ćwiczenia na komputerze
  • Uzupełnianie wyrazów
  • Doskonalenie umiejętności pisania. Przygotowywanie na komputerze życzeń i zaproszeń. Wypełnianie gotowych wzorów
  • Ekspresja plastyczna (malowanie w edytorze graficznym)
  • Wizytówki – tekst i grafika w edytorze graficznym
  • Tworzenie projektów plakatów i folderów
  • Uzyskanie orientacji w stosunkach przestrzennych
  • Rozpoznawanie figur geometrycznych i określanie ich wielkości
  • Zmienianie skali (wielkości) figur na rysunkach
  • Układanka, ćwiczenie rozpoznawania kształtów
  • Poznanie zasad korzystania z programów multimedialnych na podstawie odtwarzanych filmów i muzyki
  • Nauka korzystania z Internetu
  • Odbieranie i wysyłanie poczty
  • Poznanie zasad tworzenia stron WWW
  • Rozwijanie kompetencji zawodowych – odpowiedzialności za powierzone zadanie i stanowisko pracy, wytrwałość, systematyczność, punktualność, oszczędność materiałów
  • Kształtowanie umiejętności w zakresie preorientacji zawodowej
  • Kształtowanie i nauka innych umiejętności i zachowań wynikających z indywidualnych programów rehabilitacji i terapii uczestników oraz bieżących potrzeb terapeutycznych
Skip to content