Przyswojenie podstawowych zasad bezpiecznego korzystania z pracowni komputerowej i komputera
Uruchamianie komputera
Pulpit jako miejsce pracy. Co się na nim znajduje?
Nabywanie umiejętności komunikowania się z komputerem za pomocą myszki i klawiatury
Ćwiczenia w posługiwaniu się klawiaturą i myszką
Poznanie podstawowych pojęć związanych ze środowiskiem systemowym
Opanowanie podstawowych umiejętności pracy w środowisku systemowym
Przyswojenie umiejętności posługiwania się podstawowymi narzędziami edytora graficznego
Nabywanie umiejętności określenia podstawowych atrybutów tekstu
Nabywanie umiejętności zapisywania wykonanej pracy na dysku oraz drukowania
Tworzenie tabeli i wpisywanie tekstu (edytor tekstu)
Formatowanie tabeli
Pisanie wyrazów (składanie liter) – ćwiczenia na komputerze
Uzupełnianie wyrazów
Doskonalenie umiejętności pisania. Przygotowywanie na komputerze życzeń i zaproszeń. Wypełnianie gotowych wzorów
Ekspresja plastyczna (malowanie w edytorze graficznym)
Wizytówki – tekst i grafika w edytorze graficznym
Tworzenie projektów plakatów i folderów
Uzyskanie orientacji w stosunkach przestrzennych
Rozpoznawanie figur geometrycznych i określanie ich wielkości
Zmienianie skali (wielkości) figur na rysunkach
Układanka, ćwiczenie rozpoznawania kształtów
Poznanie zasad korzystania z programów multimedialnych na podstawie odtwarzanych filmów i muzyki
Nauka korzystania z Internetu
Odbieranie i wysyłanie poczty
Poznanie zasad tworzenia stron WWW
Rozwijanie kompetencji zawodowych – odpowiedzialności za powierzone zadanie i stanowisko pracy, wytrwałość, systematyczność, punktualność, oszczędność materiałów
Kształtowanie umiejętności w zakresie preorientacji zawodowej
Kształtowanie i nauka innych umiejętności i zachowań wynikających z indywidualnych programów rehabilitacji i terapii uczestników oraz bieżących potrzeb terapeutycznych