Poznanie przyborów, narzędzi i urządzeń służących do wykonywania prac introligatorskich, bezpieczne ich stosowanie i utrzymanie w stanie sprawności (m.in. nożyczki, nożyk introligatorski, nożyki do passpartu, piła ukośna, piła włosowa, wiertarka, zszywacz, młotek)
Zapoznanie się z poszczególnymi etapami oprawiania obrazów
Nauka doboru odpowiednich narzędzi i materiałów do oprawianych prac (listwy, gwoździe, kleje, wieszaczki itd.)
Nauka posługiwania się skalą centymetrową (odmierzanie odpowiedniej długości listew, wielkości passpartu, tektury)
Rozwijanie poczucia smaku i estetyki poprzez dobór odpowiedniego koloru passpartu, listew, tworzenie harmonijnej całości obrazu
Rozwój wyobraźni, możliwość wyrażenia ekspresji twórczej, poczucie sprawstwa kształtowanego przez możliwość tworzenia i wykorzystania własnej pracy do celów artystycznych, użytkowych i zawodowych.
Usprawnienie czynności manualnych rąk i palców, ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej i spostrzegawczości poprzez; przycinanie passpartu i listew przy pomocy noża introligatorskiego, piły włosowej, ukośnej, łączenie listewek w ramki
Kształtowanie umiejętności doboru właściwych materiałów do wykonywanych prac oraz ustalania listy zakupów
Rozwijanie kompetencji zawodowych – odpowiedzialność za powierzone zadanie i stanowisko pracy, wytrwałość, systematyczność, punktualność, oszczędność materiałów, estetyka
Poznanie materiałów, przyborów i narzędzi służących do wykonywania prac remontowo – budowlanych (np. szpachla, pędzle, wałki, farby, rozpuszczalniki, gładzie szpachlowe).
Nauka doboru odpowiednich narzędzi i materiałów do wykonywania poszczególnych czynności.
Nauka technik potrzebnych do wykonywania prac remontowo – budowlanych np. malowanie, odnawianie, naprawa itp.
Zapoznanie z etapami prac remontowo – budowlanych.